{"id":2644,"date":"2024-03-14T15:32:36","date_gmt":"2024-03-14T14:32:36","guid":{"rendered":"https:\/\/vansteenis.be\/?p=2644"},"modified":"2024-03-14T15:32:39","modified_gmt":"2024-03-14T14:32:39","slug":"de-weg-naar-self-empowerment","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/vansteenis.be\/de-weg-naar-self-empowerment\/","title":{"rendered":"De Weg naar Self-Empowerment"},"content":{"rendered":"\n
<\/p>\n\n\n\n
‘Motiveren = Demotiveren! Vertel dat maar eens aan mijn baas!’, zegt de manager die onze leiderschapstraining krijgt. ‘Als die al de helft van wat u hier vertelt, zou toepassen, zou ik een supergemotiveerde medewerker zijn!’ Klopt. In een organisatie, een levend en organisch systeem, heeft het weinig zin om slechts \u00e9\u00e9n deel vooruit te helpen zonder minstens evenveel aandacht te besteden aan de andere delen. Maar te stellen dat dit dan weer enkel en alleen de verantwoordelijkheid is van het externe bureau, is even na\u00efef. Iedere medewerker – en manager, die op zijn beurt immers medewerker is van zijn baas – heeft zelf de verantwoordelijkheid en verplichting om voor zijn rechten op te komen en van zijn baas die leiderschapsstijl te eisen die aangepast is aan zijn situatie:<\/p>\n\n\n\n
‘Het is vaak gemakkelijker om achteraf te vragen om vergeving, dan vooraf te vragen om toestemming.’ (oude Jezu\u00efetenspreuk)<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
‘Motiveren = Demotiveren! Vertel dat maar eens aan mijn baas!’, zegt de manager die onze leiderschapstraining krijgt. ‘Als die al de helft van wat u hier vertelt, zou toepassen, zou ik een supergemotiveerde medewerker zijn!’ Klopt. In een organisatie, een levend en organisch systeem, heeft het weinig zin om slechts \u00e9\u00e9n deel vooruit te helpen […]<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[35],"tags":[],"acf":[],"yoast_head":"\n